هدف سیستم کنترل تردد این است که تنها به افراد مجاز اجازه ورود به ساختمان یا اداره را بدهد. سالیان سال قفل کلیدی به همراه کلید برنجی ، استاندارد طلایی برای دسترسی به یک مکان بوده است؛ اما کسب و کارهای مدرن به چیزی بیش از یک قفل نیاز دارند.

دلیل استفاده از سیستم کنترل تردد چیست؟

کسب و کار های مدرن،  هم نیاز دارند تردد افراد از درب های ساختمان را کنترل کنند و هم می خواهند تردد افراد را زیر نظر داشته و مدیریت کنند.

امروزه کلید ها جایشان را به سیستم های کنترل دسترسی الکترونیکی مبتنی بر کامپیوتر داده اند، که توسط این سیستم ها بسیار سریع و راحت به افراد مجاز مجوز دسترسی داده می شود و از تردد افراد غیر مجاز جلوگیری می شود.

کسب و کار های مدرن برای هوشمند سازی ساختمان خود عموما  از این سیستم ها  و از سیستم های نظارت تصویری ، سیستم های اطفا حریق ، سیستم ها اعلام خطر هوشمند ، شبکه و .. استفاده می کنند.

موارد استفاده

  •  بیمارستان ها، مطب دکترها و شرکت های بیمه درمانی باید از قوانین اطلاعات سلامتی HIPAA تبعیت کنند.
  •  بانک ها، شرکت های بیمه و هر شرکتی که کارت اعتباری پذیرفته و پردازش می کند باید از قوانین اطلاعات کارت اعتباری PCI تبعیت کند.
  •  ارائه دهندگان SaaS، مراکز اطلاعات یا هر شرکتی که می خواهد طبق استاندارهای امنیت سایبری SOC2 پیش برود.

انواع سیستم های کنترل دسترسی

علاوه بر سیستم های کنترل دسترسی که در محل اجرا می شوند و سرور در محل شرکت قرار دارد (همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد) ، سه گزینه دیگر هم در دسترس می باشد :

  •  سیستم های کنترل تردد ابری
  •  سیستم های کنترل تردد مبتنی بر موبایل یا تلفن هوشمند
  •  سیستم های کنترل تردد مبتنی بر اینترنت اشیاء

راحت ترین راه توضیح این مدل های مدرن سیستم کنترل تردد این است که آنها را با پست الکترونیکی گوگل مقایسه کنیم، که در آن ایمیل  شما به جای اینکه روی کامپیوترتان ذخیره شود، در فضای ابری ذخیره می شود.

البته فضای ابری راه دیگری است که از طریق آن ارائه دهنده سرویس از راه دور سرور را هاست می کند. این فضا به شما اجازه می دهد که به راحتی از هر مرورگری بتوانید با در دست داشتن اطلاعات ورود درست به ایمیل تان دسترسی داشته باشید.